BMW ALPINA B3 S BITURBO

Pohon

Výkon třílitrového, řadově uspořádaného šestiválcového motoru s vysoce přesným přímým vstřikováním a technologií Valvetronic byl dále vylepšen pomocí upraveného systému přeplňování s dvěma novými turbodmychadly specifickými pro vozy ALPINA a novým vysoce výkonným systémem chlazení. Vůz BMW ALPINA B3 S Bi-Tubo má nyní výkon 324 kW (440 k) v rozmezí od 5500 do 6250 ot/mina maximální točivý moment 660 Nm mezi 3000 a 4500 ot/min.

Nový motor je působivý zvláště ve středním rozsahu výkonu, kde pracuje bez námahy a ochotně dosahuje 7000 ot/min. V kombinaci s vynikající 8rychlostní sportovní automatickou převodovkou ZF pohání sedan BMW ALPINA B3 S Bi-Turbo se zrychlením z 0 na 100 km/h za pouhých 4,3 sekundy (při pohonu všech kol za 4,0 sekundy) až na maximální rychlost 306 km/h (při pohonu všech kol na 301 km/h). Technologie BMW Efficient Dynamics, jako je Auto Start Stop a Sailing přispívají k příkladné kombinované spotřebě paliva pouze 9,1 až 9,2 l/100 km a hodnotě emisí CO2 207-209 g/km podle normy ECE.

Předpokladem pro dosažení výjimečné kombinace výkonu a hospodárnosti vozu BMW ALPINA B3 S Bi-Turbo je použití moderní technologie motoru v chytrém balení. Díky nízkému momentu setrvačnosti turbodmychadla vůz rychle reaguje na sešlápnutí pedálu plynu a současně má potřebnou průchodnost pro nejvyšší výkony. Design a konstrukce vynikajícího 3litrového, řadově uspořádaného šestiválcového motoru BMW (N55) je výchozím bodem speciálně vytvořené hliníkové lité skříně klikového hřídele se zesíleným dnem a přírubami vhodnými pro Bi-Turbo. To umožňuje osazení dvou turbodmychadel spolu s jejich přívody oleje a vody a přímé připojení katalyzátoru. Tato nejnovější verze 3litrového, řadově uspořádaného šestiválcového motoru dostala nová turbodmychadla specifická pro vozy ALPINA, s jejichž pomocí dosahuje ještě vyššího výkonu, a nový systém chlazení hlavy pístu.

Přívodní vedení vzduchu ALPINA přivádí vzduch s minimálními ztrátami od otvoru nasávání přes pouzdro filtru k turbodmychadlům. Vysokokapacitní mezichladič s optimalizovanými sběrnými skříněmi z hliníku umožňuje plné využití výkonnosti motoru. Vysoce výkonný systém chlazení byl dále upraven podle posledního zvýšení výkonu motoru – externí vodní chladič je větší o více než 15 % a externí olejový chladič je větší o 35 %.

Pohon na všechna kola

Systém pohonu všech kol využívá technických možností systému BMW xDrive, jehož inteligentní a dynamický systém řízení rozděluje výkon hladce a plně variabilně mezi přední a zadní nápravu během milisekund, a zajišťuje tak maximální trakci a vynikající výkon ve všech jízdních situacích. Systém řízení distribuce točivého momentu, který je propojený s řízením motoru a řízením podvozku, je zaměřený na výkon. Významně zvyšuje dynamiku jízdy a agilitu, zvláště při vysokém stranovém zrychlení, a zaručuje sportovní a neutrální chování. Vedle toho, že zajišťuje optimální trakci při akceleraci prevencí ztrát spojených s proklouznutím, sleduje tento systém také neustále podmínky jízdy a aktivně rozděluje točivý moment tak, aby vždy zajišťoval vysoký stupeň propulze a bezpečnosti, například na sněhu nebo na površích silnice s náhlými změnami koeficientu tření.

Výfukový systém

Konstrukce a design výfukového systému vyrobeného z vysoce kvalitních materiálů, vyvinutého ve spolupráci s firmou Akrapovič, zaručuje elegantní vzhled a velmi emocionální zvukovou stopu. Objem tlumiče hluku je snížen na minimum, aby se optimalizovaly charakteristiky toku výfukového plynu a snížila hmotnost – zamýšleným výsledkem tohoto i jiných opatření je také mohutný, barytonový zvuk. Inteligentní výfukový ventil umožňuje úspěšně dosáhnout rovnováhy mezi příjemným zvukem a pohodlím při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Výfukový ventil je uzavřený, jestliže je funkce Dynamic Perormance Control nastavena na režim Comfort (Pohodlí), a otevírá se v závislosti na zátěži a rychlosti motoru. Ve sportovním režimu je naopak trvale otevřený a zvláště při akceleraci přináší vzrušující zvukový zážitek.



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to EU Directive:


BMW ALPINA B3 S BITURBOSedanTouring
Fuel consumption, combined:9,2 l/100km9,2 l/100km
CO2 emissions combined:209 g/km209 g/km
Efficiency Category:EE

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.