BMW ALPINA B4 S BITURBO

Pohon

Výkon třílitrového, řadově uspořádaného šestiválcového motoru s vysoce přesným přímým vstřikováním a technologií Valvetronic byl dále vylepšen pomocí upraveného systému přeplňování s dvěma novými turbodmychadly specifickými pro vozy ALPINA a novým vysoce výkonným systémem chlazení. Vůz BMW ALPINA B4 S Bi-Tubo má nyní výkon 324 kW (440 k) v rozmezí od 5500 do 6250 ot/mina maximální točivý moment 660 Nm mezi 3000 a 4500 ot/min.

Nový motor je působivý zvláště ve středním rozsahu výkonu, kde pracuje bez námahy a ochotně dosahuje 7000 ot/min. V kombinaci s vynikající 8rychlostní sportovní automatickou převodovkou ZF pohání sedan BMW ALPINA B4 S Bi-Turbo se zrychlením z 0 na 100 km/h za pouhých 4,2 sekundy (při pohonu všech kol za 3,9 sekundy) až na maximální rychlost 306 km/h (při pohonu všech kol na 303 km/h). Technologie BMW Efficient Dynamics, jako je Auto Start Stop a Sailing přispívají k příkladné kombinované spotřebě paliva pouze 9,1 až 9,2 l/100 km a hodnotě emisí CO2 207-209 g/km podle normy ECE (v závislosti na modelu).

Předpokladem pro dosažení výjimečné kombinace výkonu a hospodárnosti vozu BMW ALPINA B4 S Bi-Turbo je použití moderní technologie motoru v chytrém balení. Díky nízkému momentu setrvačnosti turbodmychadla vůz rychle reaguje na sešlápnutí pedálu plynu a současně má potřebnou průchodnost pro nejvyšší výkony. Design a konstrukce vynikajícího 3litrového, řadově uspořádaného šestiválcového motoru BMW (N55) je výchozím bodem speciálně vytvořené hliníkové lité skříně klikového hřídele se zesíleným dnem a přírubami vhodnými pro Bi-Turbo. To umožňuje osazení dvou turbodmychadel spolu s jejich přívody oleje a vody a přímé připojení katalyzátoru. Tato nejnovější verze 3litrového, řadově uspořádaného šestiválcového motoru dostala nová turbodmychadla specifická pro vozy ALPINA, s jejichž pomocí dosahuje ještě vyššího výkonu, a nový systém chlazení hlavy pístu.

Přívodní vedení vzduchu ALPINA přivádí vzduch s minimálními ztrátami od otvoru nasávání přes pouzdro filtru k turbodmychadlům. Vysokokapacitní mezichladič s optimalizovanými sběrnými skříněmi z hliníku umožňuje plné využití výkonnosti motoru. Vysoce výkonný systém chlazení byl dále upraven podle posledního zvýšení výkonu motoru – externí vodní chladič je větší o více než 15 % a externí olejový chladič je větší o 35 %.

Pohon na všechna kola

Systém pohonu všech kol využívá technických možností systému BMW xDrive, jehož inteligentní a dynamický systém řízení rozděluje výkon hladce a plně variabilně mezi přední a zadní nápravu během milisekund, a zajišťuje tak maximální trakci a vynikající výkon ve všech jízdních situacích. Systém řízení distribuce točivého momentu, který je propojený s řízením motoru a řízením podvozku, je zaměřený na výkon. Významně zvyšuje dynamiku jízdy a agilitu, zvláště při vysokém stranovém zrychlení, a zaručuje sportovní a neutrální chování. Vedle toho, že zajišťuje optimální trakci při akceleraci prevencí ztrát spojených s proklouznutím, sleduje tento systém také neustále podmínky jízdy a aktivně rozděluje točivý moment tak, aby vždy zajišťoval vysoký stupeň propulze a bezpečnosti, například na sněhu nebo na površích silnice s náhlými změnami koeficientu tření.

Výfukový systém

Konstrukce a design výfukového systému vyrobeného z vysoce kvalitních materiálů, vyvinutého ve spolupráci s firmou Akrapovič, zaručuje elegantní vzhled a velmi emocionální zvukovou stopu. Objem tlumiče hluku je snížen na minimum, aby se optimalizovaly charakteristiky toku výfukového plynu a snížila hmotnost – zamýšleným výsledkem tohoto i jiných opatření je také mohutný, barytonový zvuk. Inteligentní výfukový ventil umožňuje úspěšně dosáhnout rovnováhy mezi příjemným zvukem a pohodlím při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Výfukový ventil je uzavřený, jestliže je funkce Dynamic Perormance Control nastavena na režim Comfort (Pohodlí), a otevírá se v závislosti na zátěži a rychlosti motoru. Ve sportovním režimu je naopak trvale otevřený a zvláště při akceleraci přináší vzrušující zvukový zážitek.



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to the applicable EU Directive VO (EU) 715/2007.


BMW ALPINA B4 S BITURBOCoupéCabrio
Fuel consumption, combined:9,2 l/100km9,1 l/100km
CO2 emissions combined:209 g/km207 g/km
Efficiency Category:EE

The disclosed fuel consumption and CO2 emissions are measured according to WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) and converted to NEDC (New European Driving Cycle) for comparison purposes. Depending on your country, vehicle related taxes or other duties may be based on fuel consumption and CO2 emissions data which differs from that shown here.

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.