BMW ALPINA B5 BITURBO

Podvozek a odpružení

Zážitek z řízení vozu ALPINA je jedinečný – možná nejlépe charakterizovaný snadností a silnou důvěrou. Hlavní úlohu při tom hraje inteligentní odpružení a nastavení podvozku, které umožňuje dosáhnout vysokého, znatelného pohodlí v kombinaci s vynikající dynamikou a neutrálním chováním při jízdě.  Tedy často uváděného pohodlí jízdy „made by ALPINA”.

Na základě intenzivních vývojových prací upravili inženýři firmy ALPINA odpružení tak, aby vyhovovalo vysokému výkonu 4,4litrového motoru V8 Bi-Turbo. Cílem bylo dosáhnout výrazné dynamiky řízení lepší než u předchozího modelu, a přitom zachovat prvotřídní pohodlí při jízdě.

Elektronicky nastavitelné tlumiče v kombinaci s kratšími a tužšími pružinami zvyšují laterální dynamiku a současně umožňují nastavení ve větším rozsahu. Pomocí tlačítka Driving Experience Control (ovladač zážitku z jízdy) se mění tlumicí síly v tahu i tlaku tlumičů – od maximální dynamiky v režimu Sport+ až po hladkou odpověď a klidnou jízdu v režimu Comfort+ specifickém pro značku ALPINA. Varianta Touring nového BMW ALPINA B5 Bi-Turbo má vzduchové odpružení zadní osy, která bez ohledu na náklad zajišťuje vždy neutrální výšku vozidla a vyvážené charakteristiky jízdy.

Dynamika

Pneumatiky Pirelli Ultra-High-Performance v kombinaci s novými 20palcovými kovanými disky ALPINA CLASSIC zajišťují výborné jízdní vlastnosti v každé situaci.

Pneumatiky značky Pirelli byly naposledy montovány na vozy BMW ALPINA v roce 1985, inženýři z Pirelli však firmu ALPINA přesvědčili, aby navázala na spolupráci přerušenou před více než třiceti lety. Nový automobil BMW ALPINA B5 Bi-Turbo je vybaven supervysoce výkonnými pneumatikami s rozměry 255/35 ZR20 vpředu a 295/30 ZR20 (Touring: 285/30 ZR20) vzadu*. Tyto pneumatiky Pirelli P Zero označené „ALP” byly vyvinuty speciálně k použití na novém BMW ALPINA B5 Bi-Turbo a podle požadavků firmy ALPINA zaměřených na dynamiku a pohodlí. Spojení technologie používané v motoristickém sportu s plochým běhounem a novým vzorem umožňuje jízdu s výraznou boční dynamikou a přesné řízení na mokrém povrchu.

* EU-tyre label: E / B /  74 dB front, E / B /  74 dB rear

Integrální aktivní řízení

Nová BMW ALPINA B5 Bi-Turbo má integrální aktivní řízení, které ve spojení s vysoce výkonným hnacím ústrojím a systémem pohonu všech kol nabízí zážitek z dynamické jízdy par excellence. Integrální aktivní řízení spojuje systém elektrického řízení s proměnlivým poměrem na přední ose s aktivním řízením na zadní ose, přičemž se kola mohou natáčet maximálně o 2,5 stupně. Zadní osa, speciálně upravená pro odpružení ALPINA a pneumatiky Pirelli, se při nízké rychlosti natáčí proti přední ose s cílem dosáhnout vyšší agility a dynamického chování, zatímco při vyšších rychlostech se v zájmu maximální směrové stability natáčejí přední i zadní kola stejně.

 

 

Bezpečnost

Automobily BMW ALPINA se vyznačují vysokým stupněm pohodlí a sportovního charakteru řízení i neutrálním chováním při jízdě, zajišťujícím stabilitu a vysokou bezpečnost při vyšších rychlostech.

Systémy elektronického řízení stability řízení jsou nastaveny specificky pro každý model BMW ALPINA s ohledem na množství ovlivňujících parametrů tak, aby byl zajištěn bezpečný a účinný převod vysokého výkonu a točivého momentu na silnici.

Zvláštní význam má vliv aerodynamických vlastností vozidla na stabilitu jízdy, zvláště při vyšších rychlostech. Podle zásady „forma sleduje funkci” jsou aerodynamické komponenty, například přední a zadní spoiler, specificky navrženy tak, aby spolupracovaly na dosažení maximálního možného snížení vztlaku a zajištění neutrálního chování vozu.


Vysoce výkonné brzdy

Úkolem brzdového systému je zpomalit pohyb vozidla z vysokých rychlostí bezpečně a pohodlně. Brzdový systém v novém BMW ALPINA B5 Bi-Turbo má velkorysé rozměry, v maximální míře využívá povrchu brzd a je vybaven vynikajícím větráním, takže dosahuje výborných výkonů. Na přední ose jsou osazeny pevné třmeny se čtyřmi písty a kotoučem o průměru 395 mm. Plovoucí třmeny s 398mm kotouči na zadní ose zajišťují vysoký výkon a vytrvalou stabilitu. Brzdové třmeny mají modrou barvu ALPINA a vpředu nesou nápis ALPINA.

Extrémně sportovní řidiči si mohou vybrat za zvláštní poplatek brzdový systém, který spojuje lehké vrtané kotouče ze slitiny s výkonnými brzdovými destičkami a dosahuje tak ještě větší stability z hlediska efektu nazývaného fading ve velmi náročných termodynamických podmínkách, například na závodní dráze.



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to EU Directive:


BMW ALPINA B5 BITURBOSedanTouring
Fuel consumption, combined:11,1 l/100km11,1 l/100km
CO2 emissions combined:254 g/km254 g/km
Efficiency Category:FF

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.