BMW ALPINA B5 BITURBO

Pohon

Nejmodernější technologie BMW ve spojení s pečlivým vývojem a provedením u firmy ALPINA dávají novému vozu BMW ALPINA B5 Bi-Turbo velký výkon a točivý moment. Nový 4,4litrový 8válcový motor s přeplňováním Bi-Turbo, proměnlivý zdvih ventilů Valvetronic a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva má působivý výkon 447 kW (608 k) v rozmezí mezi 5750 a 6250 ot/min. Maximální točivý moment 800 Nm je k dispozici už od 3000 ot/min.

Výsledné údaje o výkonu jsou pozoruhodné. Nový Sedan BMW ALPINA B5 Bi-Turbo dosahuje rychlosti 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy a je tak nejrychleji zrychlujícím modelem, jaký kdy ALPINA vyrobila (Touring/kombi za 3,7 sekundy). Maximální rychlost je rovněž působivá – 330 km/h (Touring/kombi 322 km/h).  

Výkon tohoto vyspělého motoru se rozvíjí hladce a s působivým důrazem v celém rozpětí otáček za minutu. Vynikající odpověď akcelerátoru a vysoký točivý moment zajišťují, že se činnosti řidiče okamžitě promítají do zrychlení jízdy vpřed i při nízkých rychlostech motoru.

Sílu a výkonnost dodávají motoru významné technické detaily – zvláště ve spojení se systémem nasávání vzduchu, konfigurací mezichladiče a turbodmychadla a také vysoce výkonného chladicího systému. 

Systém přeplňování Bi-Turbo tvoří dvě speciálně vyvinutá turbodmychadla s twin-scroll turbínami a velkými koly kompresoru, umístěnými ve V 8válcového motoru. Tato konfigurace zajišťuje vysoce efektivní využití energie výfukového plynu i při nízkých rychlostech motoru, což má za následek rychlý nárůst síly, větší točivý moment při pomalých rychlostech motoru a výjimečnou celkovou odpověď motoru.

Všechny komponenty systému nasávání vzduchu ALPINA – od tak zvaných přívodních vedení surového vzduchu až po pouzdra vzduchového filtru a potrubí pro přívod čistého vzduchu – jsou zkonstruovány s ohledem na maximální účinnost. Podobně využívá výkonný chladicí systém velkoobjemové chladiče a optimalizovaný systém chladicích trubek, navržený s ohledem na maximální průchodnost. Nepřímý systém mezichladiče plnicího vzduchu (vzduch/voda/vzduch) usnadňuje uplatnění krátkých cest při přívodu vzduchu – hlavní mezichladič plnicího vzduchu zásobuje dva velkoobjemové mezichladiče umístěné v blízkosti motoru. Spolu s dalšími externími chladiči systém zajišťuje termodynamickou stabilitu motoru V8 Bi-Turbo po celou dobu provozu, dokonce i při nejvyšším zatížení a vysokých okolních teplotách.

Pohon na všechna kola

Poprvé v historii využívá BMW ALPINA B5 Bi-Turbo technických možností systému xDrive BMW, jehož inteligentní systém dynamického řízení rozděluje výkon plynule a zcela proměnlivě mezi přední a zadní nápravu během tisícin vteřiny. Zajišťuje tak maximální trakci a vynikající ovládání. Naprogramování řízení rozdělení točivého momentu, které je propojené s funkcí DSC (dynamické řízení stability) a systémem řízení motoru, je zaměřené na výkon a výrazně zvyšuje agilitu jízdy – zvláště při laterálním zrychlení –, a současně udržuje vyvážené a neutrální chování při jízdě.

Vedle toho, že eliminací ztrát způsobených prokluzováním umožňuje optimální trakci při akceleraci, systém neustále sleduje velké množství údajů senzorů – například úhel řízení, laterální akceleraci, úhel a rychlost zatáčení – tak, aby rozděloval točivý moment k dosažení maximální bezpečnosti v náročných podmínkách, nebo když se setká s náhlými změnami tření na povrchu silnice. Režim dynamického řízení trakce (DTC) funkce dynamického řízení stability (DSC) nabízí ještě výraznější rozdělení výkonu na zadní kola a umožňuje větší prokluzování při jízdě na hranici. 

Výfukový systém

Sportovní výfukový systém z nerezavějící oceli se dvěma zdvojenými koncovkami zajišťuje snížení zpětného tlaku a vynikající zvuk osmiválcového motoru uspořádaného do tvaru V. Aktivní výfukové ventily umožňují řidiči ovlivňovat zvukový zážitek přepínáním mezi režimy Comfort a Sport. Typický znak automobilů ALPINA: dvě zdvojené koncovky jsou elegantně a esteticky zabudovány do zadního čela.



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to EU Directive:



Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.