BMW ALPINA B5 BITURBO

Pohon

Nejmodernější technologie BMW ve spojení s pečlivým vývojem a provedením u firmy ALPINA dávají novému vozu BMW ALPINA B5 Bi-Turbo velký výkon a točivý moment. Nový 4,4litrový 8válcový motor s přeplňováním Bi-Turbo, proměnlivý zdvih ventilů Valvetronic a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva má působivý výkon 447 kW (608 k) v rozmezí mezi 5750 a 6250 ot/min. Maximální točivý moment 800 Nm je k dispozici už od 3000 ot/min.

Výsledné údaje o výkonu jsou pozoruhodné. Nový Sedan BMW ALPINA B5 Bi-Turbo dosahuje rychlosti 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy a je tak nejrychleji zrychlujícím modelem, jaký kdy ALPINA vyrobila (Touring/kombi za 3,7 sekundy). Maximální rychlost je rovněž působivá – 330 km/h (Touring/kombi 322 km/h).  

Výkon tohoto vyspělého motoru se rozvíjí hladce a s působivým důrazem v celém rozpětí otáček za minutu. Vynikající odpověď akcelerátoru a vysoký točivý moment zajišťují, že se činnosti řidiče okamžitě promítají do zrychlení jízdy vpřed i při nízkých rychlostech motoru.

Sílu a výkonnost dodávají motoru významné technické detaily – zvláště ve spojení se systémem nasávání vzduchu, konfigurací mezichladiče a turbodmychadla a také vysoce výkonného chladicího systému. 

Systém přeplňování Bi-Turbo tvoří dvě speciálně vyvinutá turbodmychadla s twin-scroll turbínami a velkými koly kompresoru, umístěnými ve V 8válcového motoru. Tato konfigurace zajišťuje vysoce efektivní využití energie výfukového plynu i při nízkých rychlostech motoru, což má za následek rychlý nárůst síly, větší točivý moment při pomalých rychlostech motoru a výjimečnou celkovou odpověď motoru.

Všechny komponenty systému nasávání vzduchu ALPINA – od tak zvaných přívodních vedení surového vzduchu až po pouzdra vzduchového filtru a potrubí pro přívod čistého vzduchu – jsou zkonstruovány s ohledem na maximální účinnost. Podobně využívá výkonný chladicí systém velkoobjemové chladiče a optimalizovaný systém chladicích trubek, navržený s ohledem na maximální průchodnost. Nepřímý systém mezichladiče plnicího vzduchu (vzduch/voda/vzduch) usnadňuje uplatnění krátkých cest při přívodu vzduchu – hlavní mezichladič plnicího vzduchu zásobuje dva velkoobjemové mezichladiče umístěné v blízkosti motoru. Spolu s dalšími externími chladiči systém zajišťuje termodynamickou stabilitu motoru V8 Bi-Turbo po celou dobu provozu, dokonce i při nejvyšším zatížení a vysokých okolních teplotách.

Pohon na všechna kola

Poprvé v historii využívá BMW ALPINA B5 Bi-Turbo technických možností systému xDrive BMW, jehož inteligentní systém dynamického řízení rozděluje výkon plynule a zcela proměnlivě mezi přední a zadní nápravu během tisícin vteřiny. Zajišťuje tak maximální trakci a vynikající ovládání. Naprogramování řízení rozdělení točivého momentu, které je propojené s funkcí DSC (dynamické řízení stability) a systémem řízení motoru, je zaměřené na výkon a výrazně zvyšuje agilitu jízdy – zvláště při laterálním zrychlení –, a současně udržuje vyvážené a neutrální chování při jízdě.

Vedle toho, že eliminací ztrát způsobených prokluzováním umožňuje optimální trakci při akceleraci, systém neustále sleduje velké množství údajů senzorů – například úhel řízení, laterální akceleraci, úhel a rychlost zatáčení – tak, aby rozděloval točivý moment k dosažení maximální bezpečnosti v náročných podmínkách, nebo když se setká s náhlými změnami tření na povrchu silnice. Režim dynamického řízení trakce (DTC) funkce dynamického řízení stability (DSC) nabízí ještě výraznější rozdělení výkonu na zadní kola a umožňuje větší prokluzování při jízdě na hranici. 

Výfukový systém

Sportovní výfukový systém z nerezavějící oceli se dvěma zdvojenými koncovkami zajišťuje snížení zpětného tlaku a vynikající zvuk osmiválcového motoru uspořádaného do tvaru V. Aktivní výfukové ventily umožňují řidiči ovlivňovat zvukový zážitek přepínáním mezi režimy Comfort a Sport. Typický znak automobilů ALPINA: dvě zdvojené koncovky jsou elegantně a esteticky zabudovány do zadního čela.



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to the applicable EU Directive VO (EU) 715/2007.


BMW ALPINA B5 BITURBOSedanTouring
Fuel consumption, combined:11,1 l/100km11,1 l/100km
CO2 emissions combined:254 g/km254 g/km
Efficiency Category:FF

The disclosed fuel consumption and CO2 emissions are measured according to WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) and converted to NEDC (New European Driving Cycle) for comparison purposes. Depending on your country, vehicle related taxes or other duties may be based on fuel consumption and CO2 emissions data which differs from that shown here.

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.