BMW ALPINA B5 BITURBO

Převodovka

Převod síly v novém automobilu BMW ALPINA B5 Bi-Turbo zajišťuje vynikající 8rychlostí sportovní převodovka nové generace s technologií ALPINA SWITCH-TRONIC. Díky dalšímu vylepšení a úpravám vyvinutým ve spolupráci s výrobcem převodovek ZF pro charakteristiky výkonu 8válcového motoru Bi-Turbo, uspořádaného do tvaru V, nabízí výjimečné pohodlí při řízení ve všech situacích.

Osmistupňová sportovní automatická převodovka ve spojení s vysokým momentem točivé síly při nízkých otáčkách motoru typickým pro vozy ALPINA umožňuje snadné a uvolněné řízení i hospodárnou jízdu s vysokými převodovými stupni a poskytuje vynikající pohodlí při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Na druhé straně umožňuje převodovka díky zaměření všech funkčních skupin součástek (měnič točivého momentu, přemosťovací spojka měniče automatické převodovky, planetová kola, vnitřní chlazení atd.) nejrychlejší řazení bez ztráty momentu a významně přispívá k tomu, že nový vůz BMW ALPINA B5 Bi-Turbo zrychluje z 0 na 100 km/h během pouhých 3,5 sekundy – rychleji než jakákoli dřívější BMW ALPINA!

 Převodovka má také nejnovější funkce Comfort a Efficient Dynamics, například Connected Shift (využití navigačních dat pro strategii řazení s ohledem na očekávané podmínky na silnici) a tak zvané „plachtění“, odpojení motoru od převodovky při ubrání plynu.

Režimy převodovky

Osmirychlostní sportovní automatická převodovka s technologií SWITCH-TRONIC nabízí tři provozní režimy vyhovující v jakékoli situaci při jízdě.

V automatickém (D) režimu řazení zajišťuje kombinace osmi rychlostí a vysokého točivého momentu velmi hladké řazení, jakého lze dosáhnout pouze s měničem točivé síly. Vůz B7 Bi-Turbo, naprogramovaný na maximální pohodlí, klouže bez námahy a účinně při nízkých otáčkách za minutu a vysokých převodních stupních a nabízí tak nepřekonatelné schopnosti při jízdě.

Ve sportovním (S) režimu řazení je pohon výrazně dynamičtější, řazení je znatelně rychlejší a má větší zpětnou vazbu. Systém umožňuje simultánní řazení rychlostí dolů během tisícin vteřiny tím, že přeskočí několik převodových stupňů v závislosti na zatížení motoru a počtu otáček za minutu, aby vybral nejvhodnější převodový stupeň pro optimální zrychlení.

Manuální režim (M) řazení dává řidiči plnou kontrolu nad řazením. Tlačítka ALPINA SWITCH-TRONIC jsou ergonomicky umístěna na zadní straně volantu a umožňují řidiči řadit vyšší nebo nižší rychlost podle potřeby. Software v manuálním režimu řazení v kombinaci s volbou Sport+ nebo DSC OFF pomocí tlačítka Driving Dynamics Control deaktivuje funkci automatického řazení nahoru. V tomto provozním režimu drží převodovka zvolený převodový stupeň až do určitého počtu otáček za minutu (elektronicky omezeného) a neřadí automaticky nahoru na další rychlost. To je vhodné za určitých situací při jízdě, například při zvláště dynamickém řízení na silnicích s opakovanými ostrými zatáčkami.

 

 



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to the applicable EU Directive VO (EU) 715/2007.


BMW ALPINA B5 BITURBOSedanTouring
Fuel consumption, combined:11,1 l/100km11,1 l/100km
CO2 emissions combined:254 g/km254 g/km
Efficiency Category:FF

The disclosed fuel consumption and CO2 emissions are measured according to WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) and converted to NEDC (New European Driving Cycle) for comparison purposes. Depending on your country, vehicle related taxes or other duties may be based on fuel consumption and CO2 emissions data which differs from that shown here.

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.