BMW ALPINA B6 BITURBO

Pohon

Výsledkem neustálého vývoje 4,4litrového osmiválcového motoru V8 Bi-Turbo je řada zlepšení vedoucích k významnému zvýšení výkonu. Motor teď dosahuje výkonu 441 kW (600 k) při 6000 ot/min s maximálním točivým momentem 800 Nm mezi 3500 a 4500 ot/min.

Dvě současně pracující specificky konstruovaná turbodmychadla s velkým průměrem umožňují dosáhnout vysokého výkonu a točivého momentu ve velmi širokém rozpětí otáček za minutu, aniž by bylo nutné obětovat spontánní odpověď škrticí klapky při nízkých otáčkách. Vysoce výkonný systém nepřímého chlazení s mezichladiči a krátkým systémem pro přívod vzduchu tvoří velkoobjemový nízkoteplotní mezichladič a dva mezichladiče umístěné blízko motoru. Další olejové a vodní chladiče jsou umístěny bezprostředně za předním spojlerem a zajišťují celkovou termodynamickou účinnost motoru. Rozsáhlá optimalizace vedení pro přívod vzduchu a pouzdra vzduchového filtru vede k významnému snížení ztrát, což společně se zvýšením výkonu systému pro přívod paliva vedlo ke zvýšení výkonu o 41 kW (60 k) z dřívějších 540 k.

Speciální písty MAHLE uvnitř válců jsou navržené tak, aby vydržely vysoké teploty a tlaky spojené s přeplňováním pod tlakem až 1,4 baru a nominálním kompresním poměrem motoru 10,0:1. Přes působivé charakteristiky výkonu a vysoký specifický výkon je možné dosáhnout příznivé spotřeby při dlouhých cestách – kombinovaná spotřeba podle normy ECE činí u jednotlivých modelů 9,4 až 10,4 l/100 km a emise CO2 219 až 242 g/km.

Výfukový systém Coupé / Cabrio

Lehký výfukový systém vyrobený z pevného titanu byl vyvinut ve spolupráci se známým výrobcem výfukových systémů pro motoristické sporty, firmou Akrapovič. V souladu se zásadou „forma následuje funkci“ je celý systém pozoruhodný nejenom pro svůj zvuk a vzhled, ale také pro technická vylepšení. Kromě 45% úspory hmotnosti v porovnání s konvenčním výfukovým systémem z nerezavějící oceli se tento výfukový systém může chlubit působivými technickými vlastnostmi. Inženýři z firem ALPINA a Akrapovič dosáhli skutečně úžasného výsledku a podařilo se jim i při složitém „balení“ zachovat průměr 2 x 70 mm v celé délce výfukového systému. Ve spojení s dalšími vylepšeními designu se zpětný tlak výfuku snížil na absolutní minimum. V interakci se silným motorem vytváří výfukový systém dojem hlubokého, zvučného osmiválce – silný, sportovní, nikdy však podbízivý, díky inteligentnímu, řiditelnému výfukovému ventilu. Řidič tak může speciálním způsobem ovlivňovat pomocí funkce DDC (Dynamic Drive Control) zvukový zážitek. V režimech Comfort + a Comfort je ventil uzavřený a otevírá se pouze výrazným použitím akcelerátoru. V režimech Sport a Sport + zůstává ventil výfuku stále otevřený a dosahuje se tak zvláště příjemného zvukového zážitku. 

Výfukový systém Gran Coupé

Konstrukce a design výfukového systému vyrobeného z nerezevějící oceli zaručuje elegantní, silný vzhled a emocionální zvukovou stopu. Objem tlumiče hluku je snížen na minimum, aby se optimalizovaly charakteristiky toku výfukového plynu a snížila hmotnost. Speciální design systému se rovněž zaměřuje na akustiku a nezklame – má silný, basový zvuk osmiválce. Inteligentní výfukový ventil umožňuje úspěšně dosáhnout rovnováhy mezi příjemným zvukem a pohodlím při jízdě na dlouhé vzdálenosti.
Výfukový ventil je uzavřený, je-li v režimu Comfort nastavena funkce DPC (Dynamic Performance Control), a otevírá se v závislosti na zatížení a rychlosti otáček motoru. V režimu Sport je naopak trvale otevřený a motor má pak vynikající zvuk zvláště při akceleraci. Technicky vyspělý lehký výfukový systém z vysokopevnostního titanu vyvinutý ve spolupráci s firmou Akrapovič nabízí 45% úsporu hmotnosti v porovnání se systémem z nerezavějící oceli a je možné ho za příplatek objednat jako zvláštní vybavení.



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to the applicable EU Directive VO (EU) 715/2007.


BMW ALPINA B6 BITURBOCoupéCabrioGran Coupé
Fuel consumption, combined:9,4 l/100km9,6 l/100km10,4 l/100km
CO2 emissions combined:219 g/km224 g/km242 g/km
Efficiency Category:

The disclosed fuel consumption and CO2 emissions are measured according to WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) and converted to NEDC (New European Driving Cycle) for comparison purposes. Depending on your country, vehicle related taxes or other duties may be based on fuel consumption and CO2 emissions data which differs from that shown here.

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.


Gran Coupé - In combination with the Exhaust system ALPINA, made by Akrapovič, Titanium:  
CO2 efficiency   F   (reduction unladen weight)