BMW ALPINA B6 BITURBO

Pohon

Výsledkem neustálého vývoje 4,4litrového 8válcového motoru V8 Bi-Turbo je řada zlepšení vedoucích k významnému zvýšení výkonu. Motor teď dosahuje výkonu 441 kW (600 k) při 6000 ot/min s maximálním točivým momentem 800 Nm mezi 3500 a 4500 ot/min.

Dvě současně pracující specificky konstruovaná turbodmychadla s velkým průměrem umožňují dosáhnout vysokého výkonu a točivého momentu ve velmi širokém rozpětí otáček za minutu, aniž by bylo nutné obětovat spontánní odpověď škrticí klapky při nízkých otáčkách. Vysoce výkonný systém nepřímého chlazení s mezichladiči a krátkým systémem pro přívod vzduchu tvoří velkoobjemový nízkoteplotní mezichladič a dva mezichladiče umístěné blízko motoru. Další olejové a vodní chladiče jsou umístěny bezprostředně za předním spojlerem a zajišťují celkovou termodynamickou účinnost motoru. Rozsáhlá optimalizace vedení pro přívod vzduchu a pouzdra vzduchového filtru vede k významnému snížení ztrát, což společně se zvýšením výkonu systému pro přívod paliva vedlo ke zvýšení výkonu o 41 kW (60 k) z dřívějších 540 k.

Speciální písty MAHLE uvnitř válců jsou navržené tak, aby vydržely vysoké teploty a tlaky spojené s přeplňováním pod tlakem až 1,4 baru a nominálním kompresním poměrem motoru 10,0:1. Přes působivé charakteristiky výkonu a vysoký specifický výkon je možné dosáhnout příznivé spotřeby při dlouhých cestách – kombinovaná spotřeba podle normy ECE činí u jednotlivých modelů 9,4 až 10,4 l/100 km a emise CO2 219 až 242 g/km.

Výfukový systém Coupé / Cabrio

Lehký výfukový systém vyrobený z pevného titanu byl vyvinut ve spolupráci se známým výrobcem výfukových systémů pro motoristické sporty, firmou Akrapovič. V souladu se zásadou „forma následuje funkci“ je celý systém pozoruhodný nejenom pro svůj zvuk a vzhled, ale také pro technická vylepšení. Kromě 45% úspory hmotnosti v porovnání s konvenčním výfukovým systémem z nerezavějící oceli se tento výfukový systém může chlubit působivými technickými vlastnostmi. Inženýři z firem ALPINA a Akrapovič dosáhli skutečně úžasného výsledku a podařilo se jim i při složitém „balení“ zachovat průměr 2 x 70 mm v celé délce výfukového systému. Ve spojení s dalšími vylepšeními designu se zpětný tlak výfuku snížil na absolutní minimum. V interakci se silným motorem vytváří výfukový systém dojem hlubokého, zvučného osmiválce – silný, sportovní, nikdy však podbízivý, díky inteligentnímu, řiditelnému výfukovému ventilu. Řidič tak může speciálním způsobem ovlivňovat pomocí funkce DDC (Dynamic Drive Control) zvukový zážitek. V režimech Comfort + a Comfort je ventil uzavřený a otevírá se pouze výrazným použitím akcelerátoru. V režimech Sport a Sport + zůstává ventil výfuku stále otevřený a dosahuje se tak zvláště příjemného zvukového zážitku. 

Výfukový systém Gran Coupé

Konstrukce a design výfukového systému vyrobeného z nerezevějící oceli zaručuje elegantní, silný vzhled a emocionální zvukovou stopu. Objem tlumiče hluku je snížen na minimum, aby se optimalizovaly charakteristiky toku výfukového plynu a snížila hmotnost. Speciální design systému se rovněž zaměřuje na akustiku a nezklame – má silný, basový zvuk osmiválce. Inteligentní výfukový ventil umožňuje úspěšně dosáhnout rovnováhy mezi příjemným zvukem a pohodlím při jízdě na dlouhé vzdálenosti.
Výfukový ventil je uzavřený, je-li v režimu Comfort nastavena funkce DPC (Dynamic Performance Control), a otevírá se v závislosti na zatížení a rychlosti otáček motoru. V režimu Sport je naopak trvale otevřený a motor má pak vynikající zvuk zvláště při akceleraci. Technicky vyspělý lehký výfukový systém z vysokopevnostního titanu vyvinutý ve spolupráci s firmou Akrapovič nabízí 45% úsporu hmotnosti v porovnání se systémem z nerezavějící oceli a je možné ho za příplatek objednat jako zvláštní vybavení.



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to EU Directive:


BMW ALPINA B6 BITURBOCoupéCabrioGran Coupé
Fuel consumption, combined:9,4 l/100km9,6 l/100km10,4 l/100km
CO2 emissions combined:219 g/km224 g/km242 g/km
Efficiency Category:

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.


Gran Coupé - In combination with the Exhaust system ALPINA, made by Akrapovič, Titanium:  
CO2 efficiency   F   (reduction unladen weight)