BMW ALPINA B7 BITURBO

Pohon

Špičková technologie motorů BMW a rozsáhlé vývojové práce prováděné společností ALPINA umožňují zvýšení výkonu a točivého momentu motoru na zcela novou úroveň.

Nový 4,4litrový osmiválcový válcový motor s přeplňováním Bi-Turbo, přímým vstřikováním benzínu a technologií Valvetronic má působivý výkon 447 kW (608 k) mezi 5750 a 6250 ot/min, zatímco maximální točivý moment 800 Nm je k dispozici od 3000 ot/min.

Výkon tohoto vyspělého motoru se rozvíjí plynule a s působivou silou v celém rozsahu otáček za minutu. Vynikající odpověď na sešlápnutí plynu a vysoký točivý moment zajišťují, že se pokyny řidiče okamžitě převádějí na zrychlení pohybu vpřed dokonce i při nízké rychlosti motoru. Okouzlující nárůst výkonu automobilu se projevuje v každé situaci. Vedle hloubky odbornosti inženýrů společnosti ALPINA přispívá k výkonu motoru a jeho charakteristikám řada významných technických detailů – zvláště systém nasávání vzduchu, konfigurace mezichladiče a turbodmychadla a vysoký výkon chladicího systému.

Plnicí systém Bi-Turbo tvoří dvě speciálně vyvinutá turbodmychadla s twin-scroll turbínami a velkými koly kompresoru, umístěnými v osmiválcovém motoru. Tato konfigurace zajišťuje vysoce efektivní využití energie výfukového plynu i při nízkých rychlostech motoru, což má za následek rychlý nárůst síly, větší točivý moment při pomalých rychlostech motoru a výjimečnou celkovou odpověď motoru. Všechny komponenty systému nasávání vzduchu ALPINA – od tak zvaných přívodních vedení surového vzduchu až po pouzdra vzduchového filtru a potrubí pro přívod čistého vzduchu – jsou zkonstruovány s ohledem na maximální účinnost. Podobně využívá výkonný chladicí systém velkoobjemové chladiče a optimalizovaný systém chladicích trubek, navržený s ohledem na maximální průchodnost. Nepřímý systém mezichladiče plnicího vzduchu (vzduch/voda/vzduch) usnadňuje uplatnění krátkých cest při přívodu vzduchu – hlavní mezichladič plnicího vzduchu zásobuje dva velkoobjemové mezichladiče umístěné v blízkosti motoru. Spolu s dalšími externími chladiči systém zajišťuje termodynamickou stabilitu motoru V8 Bi-Turbo po celou dobu provozu, dokonce i při nejvyšším zatížení a vysokých okolních teplotách.

  

Pohon na všechna kola 

Systém pohonu všech kol nového automobilu BMW ALPINA B7 Bi-Turbo využívá technických možností systému BMW xDrive, který rozděluje pohonné síly plynule a plně variabilně mezi přední a zadní osu a zajišťuje maximální trakci při všech situacích na silnici.

Regulace distribuce točivého momentu v BMW ALPINA B7 Bi-Turbo, spojená se systémem řízení motoru a systémem řízení odpružení, je zaměřena na nejvyšší výkon a poskytuje vysokou úroveň dynamiky jízdy a agility, současně s neutrálním chováním. Režim DTC systému řízení stability nabízí nastavení zvýrazňující pohon zadních kol a tím i maximální sportovní charakter jízdy.

  

Výfukový systém

Sportovní výfukový system ALPINA z nerezové oceli poskytuje svým klientům silný zvuk, stejně tak jako snížený tlak výfukových plynů a sníženou hmotnost. Zvuk je sportovní a pomocí ovládacího prvku vzduchové klapky lte nastavit zvuk a basy od sportovního až k velmi zdrženivému, vhodnému ke komfornímu cestování. Pro Alpinu typické dvojité koncovky, jsou elegantně a velice esteticky integrované do zadní zástěry.



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to the applicable EU Directive VO (EU) 715/2007.


BMW ALPINA B7 BITURBOLimousine
Fuel consumption, combined:10,8 l/100km
CO2 emissions combined:245 g/km
Efficiency Category:F

The disclosed fuel consumption and CO2 emissions are measured according to WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) and converted to NEDC (New European Driving Cycle) for comparison purposes. Depending on your country, vehicle related taxes or other duties may be based on fuel consumption and CO2 emissions data which differs from that shown here.

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.