BMW ALPINA B7 BITURBO

Pohon

Špičková technologie motorů BMW a rozsáhlé vývojové práce prováděné společností ALPINA umožňují zvýšení výkonu a točivého momentu motoru na zcela novou úroveň.

Nový 4,4litrový 8válcový motor s přeplňováním Bi-Turbo, přímým vstřikováním benzínu a technologií Valvetronic má působivý výkon 447 kW (608 k) mezi 5750 a 6250 ot/min, zatímco maximální točivý moment 800 Nm je k dispozici od 3000 ot/min.

Výkon tohoto vyspělého motoru se rozvíjí plynule a s působivou silou v celém rozsahu otáček za minutu. Vynikající odpověď na sešlápnutí plynu a vysoký točivý moment zajišťují, že se pokyny řidiče okamžitě převádějí na zrychlení pohybu vpřed dokonce i při nízké rychlosti motoru. Okouzlující nárůst výkonu automobilu se projevuje v každé situaci. Vedle hloubky odbornosti inženýrů společnosti ALPINA přispívá k výkonu motoru a jeho charakteristikám řada významných technických detailů – zvláště systém nasávání vzduchu, konfigurace mezichladiče a turbodmychadla a vysoký výkon chladicího systému.

Plnicí systém Bi-Turbo tvoří dvě speciálně vyvinutá turbodmychadla s twin-scroll turbínami a velkými koly kompresoru, umístěnými ve V 8válcového motoru. Tato konfigurace zajišťuje vysoce efektivní využití energie výfukového plynu i při nízkých rychlostech motoru, což má za následek rychlý nárůst síly, větší točivý moment při pomalých rychlostech motoru a výjimečnou celkovou odpověď motoru. Všechny komponenty systému nasávání vzduchu ALPINA – od tak zvaných přívodních vedení surového vzduchu až po pouzdra vzduchového filtru a potrubí pro přívod čistého vzduchu – jsou zkonstruovány s ohledem na maximální účinnost. Podobně využívá výkonný chladicí systém velkoobjemové chladiče a optimalizovaný systém chladicích trubek, navržený s ohledem na maximální průchodnost. Nepřímý systém mezichladiče plnicího vzduchu (vzduch/voda/vzduch) usnadňuje uplatnění krátkých cest při přívodu vzduchu – hlavní mezichladič plnicího vzduchu zásobuje dva velkoobjemové mezichladiče umístěné v blízkosti motoru. Spolu s dalšími externími chladiči systém zajišťuje termodynamickou stabilitu motoru V8 Bi-Turbo po celou dobu provozu, dokonce i při nejvyšším zatížení a vysokých okolních teplotách.

  

Pohon na všechna kola 

Systém pohonu všech kol nového automobilu BMW ALPINA B7 Bi-Turbo využívá technických možností systému BMW xDrive, který rozděluje pohonné síly plynule a plně variabilně mezi přední a zadní osu a zajišťuje maximální trakci při všech situacích na silnici.

Regulace distribuce točivého momentu v BMW ALPINA B7 Bi-Turbo, spojená se systémem řízení motoru a systémem řízení odpružení, je zaměřena na nejvyšší výkon a poskytuje vysokou úroveň dynamiky jízdy a agility, současně s neutrálním chováním. Režim DTC systému řízení stability nabízí nastavení zvýrazňující pohon zadních kol a tím i maximální sportovní charakter jízdy.

  

Výfukový systém

Sportovní výfukový system ALPINA z nerezové oceli poskytuje svým klientům silný zvuk, stejně tak jako snížený tlak výfukových plynů a sníženou hmotnost. Zvuk je sportovní a pomocí ovládacího prvku vzduchové klapky lte nastavit zvuk a basy od sportovního až k velmi zdrženivému, vhodnému ke komfornímu cestování. Pro Alpinu typické dvojité koncovky, jsou elegantně a velice esteticky integrované do zadní zástěry.



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to EU Directive:


BMW ALPINA B7 BITURBOLimousine
Fuel consumption, combined:10,8 l/100km
CO2 emissions combined:245 g/km
Efficiency Category:F

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.