BMW ALPINA B7 BITURBO

Převodovka

O převod hnací síly se ve voze BMW ALPINA B7 Bi-Turbo stará vynikající osmirychlostní sportovní automatická převodovka nové generace s technologií ALPINA SWITCH-TRONIC. Hnací ústrojí dále vylepšené a upravené podle charakteristik výkonu motoru V8 Bi-Turbo s vysokým točivým momentem spolupracujícího s převodovkou ZF, nabízí výjimečné pohodlí při jízdě za všech situací.

Oproti předchozí generaci prodloužené kroky řazení a celkový rozsah 7,81:1 zlepšují pohodlí při změnách převodového stupně a spotřebu paliva. V automatickém režimu zajišťuje kombinace osmi rychlostních stupňů a vysokého točivého momentu motoru uvolněnou, luxusní jízdu při nízkých otáčkách motoru i při jízdě vysokou rychlostí.

Ve sportovním režimu jsou body řazení optimalizovány pro zlepšení výkonu při jízdě a změny rychlostních stupňů jsou znatelně dynamičtější. Aby dosáhl maximálního dynamického výkonu, zvolí řidič manuální režim. Řadí pak rychlosti manuálně pomocí tlačítek SWITCH-TRONIC na zadní straně volantu.

Všechny hardwarové komponenty hnacího ústrojí jsou navrženy tak, aby se specificky vyrovnaly s vysokým točivým momentem motoru V8 Bi-Turbo – což znamená, že typické snížení točivého momentu při řazení na vyšší rychlostní stupeň není nutné. To významně přispívá k překvapivé podélné dynamice nového BMW ALPINA B7 Bi-Turbo s pohonem všech kol, které zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhé 3,7 vteřiny!   

Režimy převodovky

 

Osmirychlostní sportovní automatická převodovka s technologií SWITCH-TRONIC nabízí tři režimy provozu vyhovující jakékoli situaci při jízdě.

Spojení osmi převodových stupňů a vysokého točivého momentu zajišťuje v automatickém (D) režimu řazení hladké změny převodů, jaké může nabídnout pouze hydrodynamický měnič točivého momentu. V tomto režimu naprogramovaném speciálně s ohledem na pohodlí klouže B7 Bi-Turbo bez námahy a s malou spotřebou paliva při nízkém počtu otáček a vysokém převodovém stupni a nabízí tak neporovnatelné pohodlí i při vysoké rychlosti jízdy.

V režimu Sport (S) je převodovka výrazně dynamičtější, změny převodových stupňů se uskutečňují rychleji a přímá vazba je přímější. Systém umožňuje řazení o několik stupňů níže během milisekund, přičemž se v závislosti na zatížení motoru a počtu otáček za minutu přeskočí několik rychlostních stupňů a vybere nejvýhodnější rychlost pro optimální akceleraci.

Režim Manual (M) ponechává řidiči plnou kontrolu nad řazením převodových stupňů. Řadicí tlačítka ALPINA SWITCH-TRONIC jsou umístěna ergonomicky na zadní straně volantu a řidič může s jejich pomocí řadit vyšší nebo nižší rychlostní stupeň podle potřeby. Jedinečným rysem softwaru převodovky v manuálním režimu v kombinaci s výběrem režimu Sport, Sport+ nebo DSC OFF tlačítkem pro ovládání dynamiky jízdy (Driving Dynamics Control) je deaktivace funkce automatického řazení vyššího rychlostního stupně. V tomto provozním režimu bude zařazena zvolená rychlost až do dosažení maximálního počtu otáček za minutu (omezeno elektronicky) a nebude se automaticky přeřazovat na nejbližší vyšší rychlost.  To je žádoucí za určitých situací při jízdě, například při zvláště dynamické jízdě na silnicích s mnoha prudkými zatáčkami.

  



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to EU Directive:


BMW ALPINA B7 BITURBOLimousine
Fuel consumption, combined:10,8 l/100km
CO2 emissions combined:245 g/km
Efficiency Category:F

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.