BMW ALPINA B7 BITURBO

Převodovka

O převod hnací síly se ve voze BMW ALPINA B7 Bi-Turbo stará vynikající osmirychlostní sportovní automatická převodovka nové generace s technologií ALPINA SWITCH-TRONIC. Hnací ústrojí dále vylepšené a upravené podle charakteristik výkonu motoru V8 Bi-Turbo s vysokým točivým momentem spolupracujícího s převodovkou ZF, nabízí výjimečné pohodlí při jízdě za všech situací.

Oproti předchozí generaci prodloužené kroky řazení a celkový rozsah 7,81:1 zlepšují pohodlí při změnách převodového stupně a spotřebu paliva. V automatickém režimu zajišťuje kombinace osmi rychlostních stupňů a vysokého točivého momentu motoru uvolněnou, luxusní jízdu při nízkých otáčkách motoru i při jízdě vysokou rychlostí.

Ve sportovním režimu jsou body řazení optimalizovány pro zlepšení výkonu při jízdě a změny rychlostních stupňů jsou znatelně dynamičtější. Aby dosáhl maximálního dynamického výkonu, zvolí řidič manuální režim. Řadí pak rychlosti manuálně pomocí tlačítek SWITCH-TRONIC na zadní straně volantu.

Všechny hardwarové komponenty hnacího ústrojí jsou navrženy tak, aby se specificky vyrovnaly s vysokým točivým momentem motoru V8 Bi-Turbo – což znamená, že typické snížení točivého momentu při řazení na vyšší rychlostní stupeň není nutné. To významně přispívá k překvapivé podélné dynamice nového BMW ALPINA B7 Bi-Turbo s pohonem všech kol, které zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhé 3,7 vteřiny!   

Režimy převodovky

 

Osmirychlostní sportovní automatická převodovka s technologií SWITCH-TRONIC nabízí tři režimy provozu vyhovující jakékoli situaci při jízdě.

Spojení osmi převodových stupňů a vysokého točivého momentu zajišťuje v automatickém (D) režimu řazení hladké změny převodů, jaké může nabídnout pouze hydrodynamický měnič točivého momentu. V tomto režimu naprogramovaném speciálně s ohledem na pohodlí klouže B7 Bi-Turbo bez námahy a s malou spotřebou paliva při nízkém počtu otáček a vysokém převodovém stupni a nabízí tak neporovnatelné pohodlí i při vysoké rychlosti jízdy.

V režimu Sport (S) je převodovka výrazně dynamičtější, změny převodových stupňů se uskutečňují rychleji a přímá vazba je přímější. Systém umožňuje řazení o několik stupňů níže během milisekund, přičemž se v závislosti na zatížení motoru a počtu otáček za minutu přeskočí několik rychlostních stupňů a vybere nejvýhodnější rychlost pro optimální akceleraci.

Režim Manual (M) ponechává řidiči plnou kontrolu nad řazením převodových stupňů. Řadicí tlačítka ALPINA SWITCH-TRONIC jsou umístěna ergonomicky na zadní straně volantu a řidič může s jejich pomocí řadit vyšší nebo nižší rychlostní stupeň podle potřeby. Jedinečným rysem softwaru převodovky v manuálním režimu v kombinaci s výběrem režimu Sport, Sport+ nebo DSC OFF tlačítkem pro ovládání dynamiky jízdy (Driving Dynamics Control) je deaktivace funkce automatického řazení vyššího rychlostního stupně. V tomto provozním režimu bude zařazena zvolená rychlost až do dosažení maximálního počtu otáček za minutu (omezeno elektronicky) a nebude se automaticky přeřazovat na nejbližší vyšší rychlost.  To je žádoucí za určitých situací při jízdě, například při zvláště dynamické jízdě na silnicích s mnoha prudkými zatáčkami.

  



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to the applicable EU Directive VO (EU) 715/2007.


BMW ALPINA B7 BITURBOLimousine
Fuel consumption, combined:10,8 l/100km
CO2 emissions combined:245 g/km
Efficiency Category:F

The disclosed fuel consumption and CO2 emissions are measured according to WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) and converted to NEDC (New European Driving Cycle) for comparison purposes. Depending on your country, vehicle related taxes or other duties may be based on fuel consumption and CO2 emissions data which differs from that shown here.

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.