BMW ALPINA D3 BITURBO

Podvozek a odpružení

Zážitek z řízení vozu ALPINA je jedinečný – možná nejlépe ho lze charakterizovat výrazy snadnost a silná důvěra. Hlavní úlohu při tom hraje inteligentní odpružení a nastavení podvozku, které zajišťují vysoké, znatelné pohodlí v kombinaci s vynikající dynamikou jízdy a neutrálním chováním. Jedná se o často zmiňované pohodlí jízdy charakteristické pro značku ALPINA.

Adaptivní sportovní odpružení ALPINA kombinuje elektronicky nastavitelné tlumiče s pružinami, pomocnými pružinami a příčnými stabilizátory. Nezávisle na aktivních tlumičích, které se neustále přizpůsobují aktuálním podmínkám jízdy, může řidič také znatelně upravit odpružení a celkovou dynamiku jízdy ve prospěch většího pohodlí nebo sportovnějšího zaměření.

Dynamika

Nastavení sklonu kol a sbíhavosti upravené podle kombinace kola a pneumatiky specifické pro daný model, jemná elastokinematická opatření a maximální velikost ráfku zajišťují vysokou směrovou stabilitu, přesnost řízení a agilní chování vozidla. Ikonická 19palcová kola ALPINA CLASSIC jsou vybavena letními pneumatikami MICHELIN Pilot Sport 4 S. Tyto vysoce výkonné pneumatiky, specificky sladěné s příslušným vozem, slouží jako měřítko v kategoriích trakce, přilnavost na mokrém i suchém povrchu a trvanlivost. Pneumatiky na všech automobilech BMW ALPINA vědomě pomíjejí technologii run-flat ve prospěch zvýšeného pohodlí při jízdě.

Tlačítko Dynamic Performance, které se používá k výběru různých režimů elektronicky nastavitelných tlumičů, ovládá také další parametry a vlastnosti ovlivňující dynamiku jízdy. V závislosti na specifikacích výbavy daného modelu to může zahrnovat například aktivní stabilizaci v zatáčkách, posilovač řízení, rozdělení točivého momentu (pouze při pohonu všech kol) a dokonce systémy pro ovládání stability při jízdě – ty jsou naprogramovány se znatelně sportovně zaměřeným nastavením.

 

Diferenciál s omezeným prokluzem

Mechanický diferenciál s omezeným prokluzem zlepšuje trakci při velmi dynamické jízdě a brání protáčení kol přidělením točivého momentu kolu s vyšší přilnavostí. K této situaci může dojít například tehdy, jestliže je kolo bez zátěže v zatáčce nebo během zrychlování, jsou-li poháněná kola na površích s velkými rozdíly v přilnavosti. Při projíždění zatáček temperamentním způsobem, například v horách nebo na okruhu, ale také v obecně mokrých podmínkách, může dojít k nežádoucímu protočení zadního vnitřního kola, protože v kombinaci s vysokým točivým momentem motoru ztratí zatížení. Diferenciál s omezeným prokluzem zasáhne v počáteční fázi, aby zabránil vzniku protočení kola, a proto zajišťuje, že nedojde ke ztrátě trakce a vozidlo může optimálně vyjet ze zatáčky. Celkově zajišťuje diferenciál s omezeným prokluzem výrazné a poznatelné zvýšení dynamiky jízdy, což potěší zvláště sportovní jezdce. Samotné zařízení představuje diferenciál kvality určené pro motoristické sporty se senzorem točivého momentu vyvinutý ve spolupráci se společností Drexler. Při ruční montáži se spojuje s přesně kovanými ozubenými koly a pouzdrem vyrobeným pomocí číslicově řízených strojů.

 

Bezpečnost

Vozy BMW ALPINA nabízejí vysokou úroveň pohodlí a sportovní charakter jízdy, ale také neutrální chování, které zajišťuje stabilitu a vysoký stupeň bezpečnosti i při jízdě vyšší rychlostí.

Elektronické systémy řízení stability jsou specificky konfigurované pro každý jednotlivý model BMW ALPINA s ohledem na mnoho parametrů, aby byl zajištěn bezpečný a účinný přenos vysokého výkonu a točivého momentu na silnici.

Zvláštní důležitost, zejména při vyšších rychlostech, má vliv aerodynamických vlastnosti vozidla na stabilitu při jízdě. Aerodynamické komponenty, například přední a zadní spojlery, jsou specificky navrženy na základě zásady „forma následuje funkci“ tak, aby spolupůsobily při dosahování maximálně možného snížení vztlaku, a zajistily tak velmi neutrální chování vozu.

Úkolem brzdového systému je zpomalit bezpečně a pohodlně vozidlo z vysoké rychlosti. Brzdový systém každého vozu BMW ALPINA má vynikající výkon při zpomalování díky velkorysým rozměrům, možnosti využívat maximálním způsobem povrchu brzd a výbornému odvětrávání.



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to EU Directive:


BMW ALPINA D3 BITURBOSedanTouring
Fuel consumption, combined:5,3 l/100km5,4 l/100km
CO2 emissions combined:139 g/km142 g/km
Efficiency Category:BB

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.