BMW ALPINA D3 BITURBO

Pohon

Třílitrový 6válcový dieselový motor Bi-Turbo určuje standardy z hlediska výkonu, točivého momentu a účinnosti. Vynikající základní motor od BMW je plně konstruován z lehkého hliníku a má systém přímého vstřikování paliva common rail nejnovější generace i dvojstupňové turbodmychadlo s proměnlivou geometrií turbíny. Účinná optimalizace ztrát tlaku a speciální přívodní vedení vzduchu využívají veškeré možnosti motoru a zajišťují významné zvýšení výkonu motoru i vylepšení jeho charakteristik.
Rovněž využitím dosažitelného zvýšení výkonu a tlaku vstřikování se dosahuje maximálního výkonu 257 kW (350 k) při 4000 ot/min a působivého točivého momentu 700 Nm mezi 1500 a 3000 otáčkami.

Na výkon motorů s turbodmychadlem má významný vliv propustnost chladicího systému. Plný výkon i při nejvyšší termodynamické zátěži zajišťuje vysoce výkonný chladicí systém s velkoobjemovým mezichladičem s optimalizovanými vstupními a výstupními porty i dva chladiče umístěné pro maximální účinnost před blatníky. Přes působivé charakteristiky výkonu a vysoký specifický výkon je tato pohonná jednotka také extrémně hospodárná. Bez viditelného úsilí dosahuje při dlouhých jízdách nízké kombinované spotřeby v rozmezí podle normy ECE u jednotlivých modelů pouze 5,3 až 6,6 l/100 km a emisí CO2 139 až 174 g/km. 

 

BMW ALPINA D3 BITURBO Touring s pohonem na všechna kola

Systém pohonu všech kol využívá technických možností systému BMW xDrive, jehož inteligentní a dynamický systém řízení rozděluje výkon hladce a plně variabilně mezi přední a zadní nápravu během milisekund, a zajišťuje tak maximální trakci a vynikající výkon ve všech jízdních situacích. Systém řízení distribuce točivého momentu, který je propojený s řízením motoru a řízením podvozku, je zaměřený na výkon. Významně zvyšuje dynamiku jízdy a agilitu, zvláště při vysokém stranovém zrychlení, a zaručuje sportovní a neutrální chování. Vedle toho, že zajišťuje optimální trakci při akceleraci prevencí ztrát spojených s proklouznutím, sleduje tento systém také neustále podmínky jízdy a aktivně rozděluje točivý moment tak, aby vždy zajišťoval vysoký stupeň propulze a bezpečnosti, například na sněhu nebo na površích silnice s náhlými změnami koeficientu tření.

Výfukový systém

Konstrukce a design výfukového systému vyrobeného z vysoce kvalitních materiálů zaručuje elegantní vzhled a emocionální akustiku, které nepotřebují technické kompromisy. Objem tlumiče hluku je snížen na minimum, aby se optimalizovaly charakteristiky toku výfukového plynu a snížila hmotnost. Výfukový systém má současně příjemně bohatý zvuk dieselového vozidla, zvláště při vyšších rychlostech motoru. Od středního tlumiče hluku je speciální potrubí vyrobeno z nerezavějící oceli a končí ve dvou oválných zdvojených koncovkách typických pro značku ALPINA, s nenápadnými nápisy ALPINA a Akrapovič.



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to EU Directive:


BMW ALPINA D3 BITURBOSedanTouring
Fuel consumption, combined:5,3 l/100km5,4 l/100km
CO2 emissions combined:139 g/km142 g/km
Efficiency Category:BB

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.