BMW ALPINA D5 S

Podvozek a odpružení

Nové BMW ALPINA D5 S je vybaveno nejnovějšími technologiemi podvozku, které nabízejí široké spektrum zážitků z jízdy.

Elektronicky ovládané tlumiče vyvinuté ve spolupráci s firmou ThyssenKrupp-Bilstein jsou ve výchozím režimu sportovní a poskytují výrazný rozsah nastavení komprese a odpružení. S použitím systému ovládání jízdních vlastností Driving Experience Control může řidič zvolit řadu režimů, například Sport+ pro maximální dynamiku nebo Comfort+ pro dokonalý jízdní komfort. Kratší a tužší pružiny s sebou přinášejí celkově ostřejší manévrování a mají další výhodu v tom, že snižují těžiště vozu a zlepšují jeho aerodynamické vlastnosti. Varianta touring (kombi) nového BMW ALPINA D5 S má vzduchové pérování zadní nápravy, které zajišťuje neutrální jízdní výšku a vyvážené charakteristiky řízení bez ohledu na zatížení.

Dynamika

Ve spojení s novými kovanými 20palcovými koly ALPINA CLASSIC umožňují pneumatiky Pirelli Ultra-High-Performance vynikající možnost manévrování v jakékoli jízdní situaci.

Pneumatiky Pirelli byly na BMW ALPINA montovány naposledy v roce 1985, ale inženýři firmy přesvědčili manažery ALPINA, aby po více než třiceti letech obnovili spolupráci. Nové BMW ALPINA D5 S se dodává vybavené pneumatikami se super vysokým výkonem o velikosti 255/35 ZR20 vpředu a 295/30 ZR20 (touring: 285/30 ZR20) vzadu*. Tyto pneumatiky Pirelli P Zero s označením „ALP“ byly speciálně vyvinuty podle požadavků vozů ALPINA s ohledem na dynamiku a komfort. Kombinace technologie používané v motoristickém sportu s plochým tvarem ramen a inovativním vzorkem umožňuje vysoké příčné zatížení a přesné řízení, aniž by se přitom zhoršily jízdní vlastnosti na mokrém povrchu.

*Označení pneumatik EU: E / B / 74 dB vpředu, E / B / 74 dB vzadu

Podvozek ALPINA Sport Plus

Nové BMW ALPINA D5 S se volitelně dodává se systémem zavěšení ALPINA Sport Plus – to zahrnuje integrované aktivní řízení zadních kol (Integral Active Steering) a aktivní příčnou stabilizaci (Dynamic Drive). Elektromechanický systém řízení zadních kol umožňuje natáčet zadní kola v úhlu maximálně 2,5 stupně – buď v opačném směru k předním kolům při nízkých rychlostech pro větší agilitu, nebo ve stejném směru jako přední kola při vyšších rychlostech pro lepší stabilitu. Aktivní příčná stabilizace využívá elektronicky ovládané stabilizátory a účinně eliminuje klopení karoserie během dynamického zatáčení – je speciálně přizpůsobená kinematice zavěšení kol vozu BMW ALPINA D5 S a použitým lehkým 20” kolům a pneumatikám.

 

 

Bezpečnost

Každý automobil BMW ALPINA nabízí vysokou úroveň pohodlí, dynamiky a stejně důležitých velmi neutrálních charakteristik chování při jízdě, zajišťujících stabilitu a vysoký stupeň bezpečnosti i při vyšších rychlostech.

Elektronické systémy řízení stability jízdy jsou specificky upraveny pro každý jednotlivý model BMW ALPINA s ohledem na všechny faktory ovlivňující tuto oblast, aby byl zajištěn bezpečný a účinný přenos působení vysokého výkonu a točivého momentu na silnici.

Velmi důležitý je vliv aerodynamických vlastností vozidla na stabilitu jízdy, zvláště při vyšších rychlostech. Na základě zásady „forma sleduje funkci“ jsou aerodynamické komponenty, například přední a zadní spoilery, specificky navrženy tak, aby spolupracovaly při dosahování maximálního možného snížení vztlaku a zajištění neutrálního chování při jízdě. 


Vysoce výkonné brzdy

Brzdový systém BMW ALPINA D5 S vychází z vozu BMW ALPINA B5 Bi-Turbo, který může dosahovat rychlosti 330 km/h. Sestává ze čtyřpístových pevných brzdových třmenů a kotoučů o průměru 395 mm na přední nápravě a z plovoucích brzdových třmenů s kotouči o průměru 398 mm a elektromechanické parkovací brzdy na nápravě zadní. Za příplatek si řidiči zaměření na výrazně sportovní jízdu mohou vybrat volitelný brzdový systém, který kombinuje lehké vrtané kompozitní kotouče s vysoce výkonnými brzdovými destičkami pro ještě větší odolnost proti slábnutí účinku při velmi náročných termodynamických zátěžích. 



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to EU Directive:


BMW ALPINA D5 SSedanTouring
Fuel consumption, combined:6,6 l/100km6,9 l/100km
CO2 emissions combined:174 g/km182 g/km
Efficiency Category:

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Effizienzklasse

Auf der Grundlage der gemessenen CO2-Emissionen unter Berücksichtigung
der Masse des Fahrzeugs ermittelt.