BMW ALPINA D5 S

Podvozek a odpružení

Nové BMW ALPINA D5 S je vybaveno nejnovějšími technologiemi podvozku, které nabízejí široké spektrum zážitků z jízdy.

Elektronicky ovládané tlumiče vyvinuté ve spolupráci s firmou ThyssenKrupp-Bilstein jsou ve výchozím režimu sportovní a poskytují výrazný rozsah nastavení komprese a odpružení. S použitím systému ovládání jízdních vlastností Driving Experience Control může řidič zvolit řadu režimů, například Sport+ pro maximální dynamiku nebo Comfort+ pro dokonalý jízdní komfort. Kratší a tužší pružiny s sebou přinášejí celkově ostřejší manévrování a mají další výhodu v tom, že snižují těžiště vozu a zlepšují jeho aerodynamické vlastnosti. Varianta touring (kombi) nového BMW ALPINA D5 S má vzduchové pérování zadní nápravy, které zajišťuje neutrální jízdní výšku a vyvážené charakteristiky řízení bez ohledu na zatížení.

Dynamika

Ve spojení s novými kovanými 20palcovými koly ALPINA CLASSIC umožňují pneumatiky Pirelli Ultra-High-Performance vynikající možnost manévrování v jakékoli jízdní situaci.

Pneumatiky Pirelli byly na BMW ALPINA montovány naposledy v roce 1985, ale inženýři firmy přesvědčili manažery ALPINA, aby po více než třiceti letech obnovili spolupráci. Nové BMW ALPINA D5 S se dodává vybavené pneumatikami se super vysokým výkonem o velikosti 255/35 ZR20 vpředu a 295/30 ZR20 (touring: 285/30 ZR20) vzadu*. Tyto pneumatiky Pirelli P Zero s označením „ALP“ byly speciálně vyvinuty podle požadavků vozů ALPINA s ohledem na dynamiku a komfort. Kombinace technologie používané v motoristickém sportu s plochým tvarem ramen a inovativním vzorkem umožňuje vysoké příčné zatížení a přesné řízení, aniž by se přitom zhoršily jízdní vlastnosti na mokrém povrchu.

*Označení pneumatik EU: E / B / 74 dB vpředu, E / B / 74 dB vzadu

Podvozek ALPINA Sport Plus

Nové BMW ALPINA D5 S se volitelně dodává se systémem zavěšení ALPINA Sport Plus – to zahrnuje integrované aktivní řízení zadních kol (Integral Active Steering) a aktivní příčnou stabilizaci (Dynamic Drive). Elektromechanický systém řízení zadních kol umožňuje natáčet zadní kola v úhlu maximálně 2,5 stupně – buď v opačném směru k předním kolům při nízkých rychlostech pro větší agilitu, nebo ve stejném směru jako přední kola při vyšších rychlostech pro lepší stabilitu. Aktivní příčná stabilizace využívá elektronicky ovládané stabilizátory a účinně eliminuje klopení karoserie během dynamického zatáčení – je speciálně přizpůsobená kinematice zavěšení kol vozu BMW ALPINA D5 S a použitým lehkým 20” kolům a pneumatikám.

 

 

Bezpečnost

Každý automobil BMW ALPINA nabízí vysokou úroveň pohodlí, dynamiky a stejně důležitých velmi neutrálních charakteristik chování při jízdě, zajišťujících stabilitu a vysoký stupeň bezpečnosti i při vyšších rychlostech.

Elektronické systémy řízení stability jízdy jsou specificky upraveny pro každý jednotlivý model BMW ALPINA s ohledem na všechny faktory ovlivňující tuto oblast, aby byl zajištěn bezpečný a účinný přenos působení vysokého výkonu a točivého momentu na silnici.

Velmi důležitý je vliv aerodynamických vlastností vozidla na stabilitu jízdy, zvláště při vyšších rychlostech. Na základě zásady „forma sleduje funkci“ jsou aerodynamické komponenty, například přední a zadní spoilery, specificky navrženy tak, aby spolupracovaly při dosahování maximálního možného snížení vztlaku a zajištění neutrálního chování při jízdě. 


Vysoce výkonné brzdy

Brzdový systém BMW ALPINA D5 S vychází z vozu BMW ALPINA B5 Bi-Turbo, který může dosahovat rychlosti 330 km/h. Sestává ze čtyřpístových pevných brzdových třmenů a kotoučů o průměru 395 mm na přední nápravě a z plovoucích brzdových třmenů s kotouči o průměru 398 mm a elektromechanické parkovací brzdy na nápravě zadní. Za příplatek si řidiči zaměření na výrazně sportovní jízdu mohou vybrat volitelný brzdový systém, který kombinuje lehké vrtané kompozitní kotouče s vysoce výkonnými brzdovými destičkami pro ještě větší odolnost proti slábnutí účinku při velmi náročných termodynamických zátěžích. 



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to the applicable EU Directive VO (EU) 715/2007.


BMW ALPINA D5 SSedanTouring
Fuel consumption, combined:7,3 l/100km7,3 l/100km
CO2 emissions combined:192 g/km192 g/km
Efficiency Category:DC

The disclosed fuel consumption and CO2 emissions are measured according to WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) and converted to NEDC (New European Driving Cycle) for comparison purposes. Depending on your country, vehicle related taxes or other duties may be based on fuel consumption and CO2 emissions data which differs from that shown here.

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.