BMW ALPINA D5 S

Pohon

Nové BMW ALPINA D5 S určuje nové měřítko v segmentu vysoce výkonných automobilů s dieselovým (vznětovým) motorem. Cílem inženýrů firmy ALPINA bylo zlepšit výborné charakteristiky motoru předchozího modelu a nabídnout zážitek z dynamické, suverénní, sportovní jízdy.

Výsledek: nové BMW ALPINA S5 s má nejvýkonnější dieselovou pohonnou jednotku, jaká kdy byla v automobilu BMW ALPINA použita. Třílitrový řadový šestiválcový motor s třemi turbodmychadly a vysokotlakým vstřikováním common rail dosahuje působivého výkonu 285 kW (388 k) při rychlosti otáček mezi 4 000 a 5 000 otáčkami za minutu. Maximální točivý moment 800 Nm je k dispozici v rozsahu 1 750 až 2 650 otáček za minutu.

Výsledné údaje o výkonu jsou vynikající. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosahuje během pouhých 4,4 sekundy (touring 4,6 sekundy), sprint na 200 km/h je dokončený během 17,0 sekund (touring 17,2 sekundy). Díky maximální rychlosti 286 km/h (touring 283 km/h) je BMW ALPINA D5 S v současné době jedním z nejrychlejších sériově vyráběných vozů s dieselovým motorem!*

Sílu a působivé charakteristiky výkonu zajišťuje motoru řada významných technických detailů – zejména pokud jde o systém nasávání, mezichladič a konfiguraci turbodmychadla a vysoce výkonného chladicího systému.   

Permanentní dvoustupňový systém plnění s celkem třemi turbodmychadly zajišťuje hladké zvyšování výkonu, bez námahy a na díeselový motor neobvykle dynamicky v celém rozsahu rychlosti otáček.

*V září 2017.

Vyšší výkon vyžaduje větší chlazení. Vysoce výkonný systém chlazení nového BMW ALPINA D5 S je navržený pro maximální účinnost. Velkoobjemové chladiče a optimalizované vedení chladiva umožňují vysoký průtok. Uspořádání s nepřímým mezichladičem zkracuje přívod vzduchu. Primární chladič vzduch-voda umístěný před motorem zásobuje velkoobjemový mezichladič voda-vzduch. Tři externí chladiče a chladič převodového oleje zaručují termodynamickou stabilitu i při nejvyšší zátěži.


Pohon všech kol

Vůz BMW ALPINA D5 S poprvé využívá technických možností systému xDrive společnosti BMW a jeho inteligentního a dynamického rozdělení hnací síly, které neustále a zcela proměnlivě rozděluje točivý moment mezi přední a zadní osu během milisekund tak, aby bylo dosaženo maximálního tření a kontroly.

Programování rozdělení točivého momentu, které je propojené s řízením dynamické stability a řízením motoru, je zaměřené na výkon a výrazně zvyšuje agilitu a dynamiku jízdy – zvláště při laterálním zrychlení – a současně udržuje vyvážené a neutrální chování při jízdě. Vedle toho, že umožňuje optimální tření při zrychlování eliminováním ztrát vyvolaných prokluzováním, systém neustále sleduje širokou škálu údajů přicházejících ze senzorů, například úhel zatáčení, laterální zrychlení, vybočování a rychlost, aby rozděloval točivý moment s cílem dosáhnout maximální bezpečnosti v obtížných podmínkách nebo při náhlých změnách přilnavosti silnice. Režim DTC funkce Dynamic Stability Control nabízí ještě výraznější rozdělování točivého momentu na zadní kola a umožňuje větší prokluzování při jízdě na hranici přilnavosti.


Účinnost

Nízká spotřeba paliva a nízké emise stály ve firmě ALPINA vždy v centru pozornosti. Často tak vznikala průkopnická řešení, poprvé představovaná v malosériové výrobě. Dobrým příkladem je SUPERKAT – elektronicky vyhřívaný kovový katalyzátor, díky němuž byly v roce 1996 emise NOx a CO o 80 % nižší, než požadovaly předpisy. Nové BMW ALPINA D5 S samozřejmě využívá nejnovější technologii úpravy výfukového plynu.  Vedle specifického filtru pevných částic a zásobníkového katalyzátoru NOx zajišťuje SCR katalyzátor se vstřikováním kapaliny AdBlue® (směs močoviny s vodou) maximální snížení hladiny oxidů dusíku ve výfukových plynech.

Spotřeba paliva podle normy ECE činí 6,6 l/100 km (touring 6,9 l/100 km), emise 174 g CO2 na km (touring 182 g CO2 na km). Vozidlo je homologováno podle nejnovějších platných norem pro výfukové plyny Euro 6c a má nádrž na kapalinu AdBlue® o objemu 21 litrů.

 



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to EU Directive:


BMW ALPINA D5 SSedanTouring
Fuel consumption, combined:6,6 l/100km6,9 l/100km
CO2 emissions combined:174 g/km182 g/km
Efficiency Category:

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.