BMW ALPINA XD3 BITURBO

Pohon

The 3-litre six cylinder Bi-Turbo diesel engine sets standards in terms of power, torque and efficiency. The outstanding base engine from BMW is constructed entirely from light-weight aluminium and features latest-generation common rail direct fuel injection as well as a two-stage turbocharging with variable turbine geometry. Effective optimisation of pressure losses and special intake air ducts exploit the full engine potential and lead to significant gains in power output and enhanced engine characteristics. By also utilising the achievable boost and injection pressure a maximum power output of 257 kW (350 hp) at 4000 rpm and an impressive 700 Nm of torque between 1500 and 3000 rpm is achieved. The throughput of the cooling system has a major influence on the performance of turbocharged engines. Full power delivery even under the highest thermodynamic loads is ensured by the high-performance cooling package, which comprises a large-volume intercooler with optimised intake and outlet ports as well as two radiators located in front of the wheel arches for optimum effectiveness. Despite its impressive performance characteristics and high specific power output, this drivetrain is also extremely economical. Long cruising ranges are achieved effortlessly thanks to a combined fuel consumption measured according to ECE norm of only 5.3 to 6.6 l/100 km and CO2 emissions of 139 to 174 g/km, depending on the model.

Pohon na všechna kola

Systém pohonu všech kol využívá technických možností systému BMW xDrive, jehož inteligentní a dynamický systém řízení rozděluje výkon hladce a plně variabilně mezi přední a zadní nápravu během milisekund, a zajišťuje tak maximální trakci a vynikající výkon ve všech jízdních situacích. Systém řízení distribuce točivého momentu, který je propojený s řízením motoru a řízením podvozku, je zaměřený na výkon. Významně zvyšuje dynamiku jízdy a agilitu, zvláště při vysokém stranovém zrychlení, a zaručuje sportovní a neutrální chování. Vedle toho, že zajišťuje optimální trakci při akceleraci prevencí ztrát spojených s proklouznutím, sleduje tento systém také neustále podmínky jízdy a aktivně rozděluje točivý moment tak, aby vždy zajišťoval vysoký stupeň propulze a bezpečnosti, například na sněhu nebo na površích silnice s náhlými změnami koeficientu tření.

  

Výfukový systém

Konstrukce a design výfukového systému vyrobeného z vysoce kvalitních materiálů zaručuje elegantní vzhled a emocionální akustiku, které nepotřebují technické kompromisy. Objem tlumiče hluku je snížen na minimum, aby se optimalizovaly charakteristiky toku výfukového plynu a snížila hmotnost. Výfukový systém má současně příjemně bohatý zvuk dieselového vozidla, zvláště při vyšších rychlostech motoru. Od středního tlumiče hluku je speciální potrubí vyrobeno z nerezavějící oceli a končí ve dvou oválných zdvojených koncovkách typických pro značku ALPINA, s nenápadnými nápisy ALPINA a Akrapovič.



Information on fuel consumption and CO2 emissions according to EU Directive:


BMW ALPINA XD3 BITURBO
Fuel consumption, combined:6,6 l/100km
CO2 emissions combined:174 g/km
Efficiency Category:B

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.