Pohon
Vedle své velmi vychvalované plynulosti působí nové BMW ALPINA B7 zvýrazněnou rychlostí reakce a dynamičtějším výkonem v celém rozsahu otáček za minutu. Výsledkem pokračujícího vývoje a vylepšení zaměřených na detaily je kombinace vysokého točivého momentu a převodu s velkými dynamickými možnostmi a dále zlepšený výkon při jízdě.
Motor V8 o objemu 4,4litru s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu a systémem Valvetronic poslední generace má výkon 447 kW (608 k) a točivý moment 800 Nm. Vedle nových 54mm turbín na turbokompresorech zajišťují mezichladiče propojení, které působí jako ekvalizér snižující pulzace tlaku mezi dvěma rameny válců motoru V8. Společně s novým softwarem pro řízení motoru to umožňuje dosáhnout maximálního točivého momentu 800 Nm, což znamená 20% zvýšení, při 2000 otáčkách za minutu až do 5000 otáček za minutu. Výrazně se tak zlepšila reakce, výkon je působivější a zlepšila se také účinnost výkonu v nejdůležitějším rozsahu otáček za minutu.
Všechny komponenty vysoce výkonného chladicího systému ALPINA jsou navrženy tak, aby se odstranily neúčinnosti a zvýšila na maximum účinnost – speciální velkoobjemové chladiče jsou propojeny hadičkami s velkým průměrem, což zajišťuje co nejvyšší průtok. Mezichladiče specifické pro vozy ALPINA mají nepřímé uspořádání vzduch / voda / vzduch pro zkrácení cest přiváděného vzduchu. V kombinaci s dalšími externími vodními chladiči a chladičem oleje převodovky zajišťuje tento systém termodynamickou stabilitu motoru V8 Bi-turbo i při nejvyšší zátěži a teplotě okolního vzduchu.