BMW ALPINA B7

Převodovka

Nové BMW ALPINA B7 má osmirychlostní sportovní automatickou převodovku nejnovější generace od společnosti ZF (8HP76) s technologií ALPINA SWITCH-TRONIC. Software převodovky byl společností ALPINA výrazně přepracován a specificky upraven pro výkonnostní charakteristiky nového motoru. Nabízí tak výjimečné pohodlí při jízdě a dynamický výkon ve všech situacích.

Výsledkem nízkých převodních poměrů a celkového poměru 7,81:1 je vysoká úroveň pohodlí a účinnosti při řazení. V automatickém režimu usnadňuje kombinace osmi rychlostí a vysokého točivého momentu pohodlnou jízdu při nízkých otáčkách motoru i při vysokých rychlostech jízdy. Ve sportovním režimu byly dále vylepšeny časy řazení a řazení je teď výrazně rychlejší a energičtější.

Režimy řazení

Osmirychlostní sportovní automatická převodovka s technologií SWITCH-TRONIC nabízí tři režimy provozu vyhovující jakékoli situaci při jízdě.

Při automatickém (D) režimu řazení zajišťuje kombinace osmi rychlostních stupňů a vysokého točivého momentu super plynulé změny zařazené rychlosti, jaké umožňuje pouze převodník (konvertor) točivého momentu. Je naprogramovaný pro maximální pohodlí a vůz B5 Bi-Turbo klouže bez námahy a efektivně při nízkých otáčkách motoru a vysokém zařazeném stupni a jeho jízdní schopnosti nemají konkurenci. >> VŠECHNY MOTORY ALPINA

Při sportovním (S) režimu je řazení výrazně dynamičtější, změny zařazeného stupně se projevují rychleji a zpětná vazba je přímější. Systém umožňuje současné řazení o více stupňů dolů během milisekund – převodovka při tom přeskočí několik rychlostních stupňů v závislosti na zatížení motoru a počtu otáček za minutu a vybere nejvýhodnější rychlostní stupeň pro optimální zrychlení.

Manuální (M) režim řazení umožňuje plnou kontrolu nad převodovkou. Tlačítka ALPINA SWITCH-TRONIC jsou ergonomicky uložena na zadní straně volantu. Jejich stisknutím může řidič řadit nahoru a dolů podle potřeby. Jedinečnou funkcí softwaru převodovky v manuálním (M) režimu v kombinaci s volbou Sport+ nebo DSC OFF tlačítkem Driving Dynamics Control (řízení dynamiky jízdy) je deaktivace automatického řazení nahoru. V tomto provozním režimu podrží převodovka zvolený rychlostní stupeň až do dosažení maximálního počtu otáček za minutu (elektronicky omezeného) a nebude automaticky řadit nahoru na další rychlostní stupeň. To je žádoucí v určitých situacích při jízdě, například při zvláště dynamické jízdě na silnicích s mnoha zatáčkami.


Information on fuel consumption and CO2 emissions according to the applicable EU Directive VO (EU) 715/2007.


BMW ALPINA B7Limousine
Fuel consumption, combined:11,1 l/100km
CO2 emissions combined:253 g/km
Efficiency Category:

The disclosed fuel consumption and CO2 emissions are measured according to WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) and converted to NEDC (New European Driving Cycle) for comparison purposes. Depending on your country, vehicle related taxes or other duties may be based on fuel consumption and CO2 emissions data which differs from that shown here.

Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” which can be obtained free of charge at all points of sale and from the Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen.

Efficiency-Class

Determined on the basis of the measured CO2 emissions taking into account the mass of the vehicle.